روغن آرگان اصل از کجا تهیه کنیم

روغن آرگان اصل از کجا بخریم؟

با توجه به خاصیت های زیاد این روغن در رفع مشکلات پوست و مو در ایران نیز مانند سایر کشورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است تا جایی که نظر دلالان زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

طبیعتا هر محصول پرطرفداری موجب ظهور انواع تقلبی آن در بازار نیز می شود که روغن خراطین هم به همین سرنوشت دچار شده است.

در ایران تنها جایی که روغن را در حضور مشتری آماده می کند و با دستگاه مخصوص خود روغن را از دانه آن می گیرد سایت آوینا اویل (avinaoil.com) است.

سایت مرجع دکتر جراح به دنبال درخواست زیاد کاربران محترم اقدام به فراهم کردن روغن آرگان اصل کرده است.

همانطور که میدانید نوسانات ارزی در کشور وجود دارد و به دلیل واردات این محصول از کشور مبدا مراکش قیمت های متغیری برای آن در نظر گرفته می شود.

اخیرا به دنبال کاهش قیمت آن خرید روغن آرگان این محصول با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

نحوه تشخیص روغن آرگان اصل به چه صورت است؟

محصول اورجینال آرگان بوی ذرت میدهد نه بوی اسانس یا چیز دیگر.

فواید روغن آرگان :

  • برطرف کردن مشکلات لک در صورت
  • برطرف کردن ترک های پوست
  • درمان زخم های ایجاد شده
  • زیبا کردن ناخن ها

دانه آرگان در مراکش یافت می شود و از درخت خود به همین نام برداشت می شود که در شکل زیر این درخت را مشاهده می فرمایید :

درخت روغن آرگان در مراکش

ارگان توسط مردم بومی کشور مراکش چیده می شود و مستقیم به سمت صادرات و یا تهیه روغن توسط همان کشور هدایت می شود.

ما دانه های آن را وارد میکنیم و در صورت تمایل مشتری جلوی آن ها تهیه می شود.

روغن آرگان روی دیگر اندام های بدن نیز تاثیر گذار است و به همین خاطر به طلای مایع شهرت دارد، مثلا برای جلوگیری از سرطان یا بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کاربرد دارد.

امروزه با توجه به روند رو به رشد عوارض داروهای شیمیایی بسیاری از پزشکان سعی در جایگزینی داروهای شیمیایی با نمونه‌های گیاهی و ارگانیک دارند. در طی چند سال گذشته یکی از محصولات ارگانیکی که توسط بسیاری از پزشکان بنام به بیماران مختلف توصیه می‌شود، روغن آرگان است. بر اساس جدیدترین تحقیقات به عمل آمده، این روغن با خواص جادویی خود می‌تواند نقش بسزایی در ترمیم زخم‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی، شادابی پوست و مو، درمان آکنه، پیشگیری و مبارزه با سرطان ایفا کند.

ویژگی‌های شگفت انگیز “روغن گیاهی ارگان اصل” ما را بر این داشته تا در این مقاله به بررسی خواص، مواد مؤثره و موارد مصرف آن پرداخته و نتایج آن را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دهیم؛ بنابراین اگر شما هم جز کسانی هستید که قصد دارید آثار به‌ جامانده از جراحی‌های خود مانند جراحی بینی را ترمیم نموده یا به کمک روغن، طراوت و زیبایی دوران جوانی را به پوست و موی خود بازگردانید در ادامه با ما همراه باشی.

فواید و خواص argan oil

در مورد روغن آرگان بیشتر بدانیم 

روغن آرگان (argan oil) محصولی از هسته میوه آرگان است که درخت آن در کشور مراکش به وفور کشت می‌شود. این درخت عمر بسیار بالایی دارد و طول آن اغلب به بیش از هشت متر می‌رسد؛ جالب است بدانید که درخت آرگان اولین بار در سی سالگی به بار می‌نشیند و تا قبل از آن درخت  هیچ ثمره‌ای ندارد. معجزه درخت آرگان درون هسته میوه آن نهفته شده است، جایی که روغن  اصل از آن تهیه می‌شود. از گذشته‌های دور تاکنون بومیان کشور مراکش از این روغن جهت ترمیم زخم، شادابی پوست و مو و به عنوان مکمل غذایی بهره می‌بردند؛ همین موضوع باعث شد تا دانشمندان دست ‌به ‌کار شده و تحقیقات گسترده‌ای را در مورد این میوه و روغن منحصر به ‌فرد آغاز کنند. نتایج تحقیقات دانشمندان باعث شد تا روغن آرگان به ‌واسطه خواص فراوانش با نام طلای مایع شناخته شده و به بازار جهانی عرضه شود.

خواص و فواید روغن آرگان چیست؟

به علت مصارف درمانی و زیبایی متعدد از محبوبیت بسیار بالایی در جوامع پیشرفته برخوردار است. این روغن شگفت‌انگیز دارای مقادیر زیادی اسید چرب، امگا ۶ و ۹، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان و لینولئیک اسید بوده و از همین جهت در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و محصولات آرایشی گنجانده می‌شود.  به واسطه چنین ترکیباتی از خواص فراوانی نیز برخوردار است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • ترمیم زخم‌های ناشی از جراحی زیبای

روغن آرگان منبع غنی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین E  است که ترکیب قوی این دو ماده جادویی در ترمیم و درمان سریع زخم‌های ناشی از جراحی‌ها، علی الخصوص جراحی‌های زیبایی نقش بسزایی دارد. از آنجایی که باعث تحریک سلول‌های پوست بدن ‌می‌شود، استفاده مداوم در آثار به جا مانده از جراحی‌های زیبایی می‌تواند باعث ترمیم بخش‌های آسیب‌ دیده پوست شده یا به بهبود سریع‌تر آن کمک کند. ناگفته نماند که علاوه بر استفاده مستقیم از این روغن، می‌توانید برای بهبود هرچه بهتر آثار به جا مانده از جراحی‌ بینی، سینه، پهلو، شکم و موارد دیگری از مکمل‌های  (کرم و لوسیون های آرگان) نیز استفاده نمایید.

  • درمان ترک‌های پوستی (استرچ مارک)

ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث افزایش الاستیسیته پوست شده و با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته نگه‌داشتن آن باعث کاهش یا حتی از بین رفتن ترک‌های پوستی خواهد شد. بدیهی است با توجه به اثربخشی فوق‌العاده در طی یک دوره کوتاه از مصرف آن، می‌توانید به نتایج چشمگیری دست پیدا کنید.

  • مرطوب‌کننده طبیعی پوست

یکی از فواید بسیار مهم آن که می‌تواند برای پوست‌های خشک بسیار مفید باشد، ایجاد رطوبت طبیعی و کاهش التهابات ناشی از خشکی پوست است. اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان موجب کاهش التهابات پوست و آب‌رسانی به لایه‌های زیرین آن می‌شود که در نهایت پوستی شاداب و جذاب را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

  • جوان‌سازی پوست با روغن آرگان

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، دارای مقادیر قابل‌توجهی ویتامین‌های A و E  است؛ از همین رو در صورت استفاده مداوم از آن به مرور شاهد رفع چین و چروک‌های پوست صورت و بدنتان خواهید بود.

  • تقویت موی سر با روغن آرگان

بر اساس تحقیقات به عمل آمده  علاوه‌بر پوست، می‌تواند به زیبایی موهای فرد مصرف کننده نیز کمک چشمگیری کند. اسیدهای چرب موجود در روغن با هیدراته کردن پوست و مو، رطوبت و درخشندگی را به موهای رنگ شده و آسیب‌دیده برمی‌گرداند. همچنین پس از مصرف، این روغن مانند حفاظی روی ساقه مو قرار گرفته و از خشک شدن و آسیب آن در برابر مواد شیمیایی، رنگ مو، نور آفتاب، حرارت و سایر عوامل آسیب رسان جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان برای لک صورت و بینی و مو

  • تقویت ناخن

اگر شما هم جز کسانی هستید که ناخن‌های بسیار شکننده‌ای دارید، می‌توانید به راحتی با استفاده از روغن آرگان ناخن خود را تقویت کرده و مانع از شکستگی یا لایه‌لایه شدن آن شوید؛ همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن در از بین رفتن عفونت ناخن نیز کمک می‌کند.  آرگان یک مرطوب‌کننده غیر چرب برای پوست و ناخن بشمار می‌آید.

  • درمان آکنه

به‌طور طبیعی در روغن آرگان تری ترپنوئیدها وجود دارد که در درمان آکنه ملایم و بهبود زخم‌های آکنه نقش بسزایی ایفا می‌کنند. علاوه‌بر این روغن دارای اثر ضد سبوم است که می تواند جوش‌های هرمونی ناشی از تجمع سبوم را از بین برده و باعث تنظیم میزان چربی روی پوست شود. از همین رو بسیاری از پزشکان استفاده از روغن آرگان را برای درمان جوش صورت به بیماران خود توصیه می‌کنند.

پیشگیری و درمان سرطان

روغن آرگان دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع ‌نشده و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است که می‌توانند تاثیر بسزایی در کاهش سطح رادیکال‌های آزاد و در واقع ابتلا به سرطان ایفا کند. در این روغن مقادیر زیادی آسکولین وجود دارد که یک ترکیب ضد سرطان محسوب می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مداوم موجب کاهش رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی در پروستات می‌شود.

سوالات و جواب های مهم در مورد این روغن گیاهی

این سوالات شما برای راهنمایی بهتر شما کاربران محترم پاسخ داده شده است،در صروت داشتن سوالات دیگر در پایین مطلب بخش نظرات سوال خودر را بپرسید تا به آن پاسخ دهیم.

1- روغن آرگان از کجا بخریم؟

از مراکز معتبر که محصولات ارگانیک ارائه می دهند این مراکز باید بتواننداین روغن را با دستگاه حتی حلوی مشتری تهیه کنند،ما این امر را در محصولات سحر محقق کرده ایم.

2- روغن آرگان چه مارکی خوبه؟

در حال حاضر محصولات سحر که ما ارائه میدهیم بهترین برند است چرا که توسط دستگاه های مخصوص در همان لحظه روغن گیری می‌شود.

3- چطوری روغن  اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

معمولا روغن ‌های اصل مواد تشکیل دهنده ندارد و فقط از آرگانیا اسپینوزا تشکیل شده است.چون دانه های آن وارداتی است اصل آن ارزان نیست،بوی آن شبیه فندق تازه است.

4 –  طریقه مصرف صحیح روغن  به چه صورت است؟

روغن آرگان اصل زمانی که روی پوست قرار می گیرد با سرعت محو و جذب می شود معمولا بین 2 تا 3 بار در روز روی عضو آسیب دیده مالیده می شود.

ویدیوی تولید روغن آرگان اصل

 
 

نتیجه گیری:

روغن آرگان از خواص فراوانی برخوردار است و به راحتی می‌تواند انواع مختلفی از بیماری‌های مربوط به پوست و مو را برطرف نماید؛ بنابراین اگر شما هم به دلایلی همچون برطرف نمودن آثار به جا مانده از جراحی‌های زیبایی یا برای رفع ترک‌ها و چین و چروک پوستتان علاقه‌مند هستید که از روغن آرگان استفاده نمایید، همین الان وارد صفحه خرید سایت شده و جهت خرید این روغن شگفت انگیز اقدام نمایید.

دستگاه روغن گیری آرگان

هشدار : این روغن به دلیل کمیاب بودن بسیار مورد سوء استفاده دلالان و سودجویان قرار می‌گیرد ما به عنوان نماینده رسمی محصولات ارگانیک سحر با 2 شعبه در تهران دانه آن را از مراکش وارد کرده ایم و جلوی خود مشتریان محترم روغن‌گیری آن توسط دستگاه‌های مخصوص روغن گیری آرگان تهیه می‌شود.

 

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید (5 ستاره)

روی یکی از ستاره ها بزنید تا امتیاز شما به مقاله ثبت شود ( لطفا 5 ستاره امتیاز دهید)

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

تا به حال کسی امتیاز نداده لطفا شما امتیاز 5 ستاره به ما بدهید و از ما حمایت کنید

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاه‌

مریم

باسلام روغن آرگان ارسال به شهرستان هم دارین وچجوری سفارش بدیم و قیمتش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *